maanantai 5. syyskuuta 2016

Näyttelyn suunnittelu

Näyttely on viestintää tilassa. Sen tarkoituksena on tiedottaminen, kaupankäynti tai puhtaasti vain viihdyttää. 

Ensimmäisenä tarvitaan idea näyttelystä. Meillä lopullinen idea oli valokuvanäyttely salolaisista yrittäjistä. Suunnitelmaa oli suhteellisen helppo lähteä työstämään, sillä siihen tiedettiin osallistuvan vain tämän luokan opiskelijat. Oli selkeää kenelle tehtäviä pystyi delegoimaan. 

Itse toimin graafisessa tiimissä: vastasimme näyttelyn graafisesta ilmeestä, esimerkiksi kutsut, mainosjuliste ja yrityskortit. 

Yksi alkuperäisversio näyttelyn julisteesta. 



Näyttelyn suunnittelussa tarvitaan ripustussuunnitelma. Tätä varten piti rakentaa näyttelystä pienoismalli ja tulostaa valitut teokset minikoossa sen seinille. Paikan päällä suunnitelmat tietysti muuttuvat, osa teoksista joudutaan vaihtamaan tai jättämään pois. 
Jokainen esine on samanarvoinen ja jokaiselle teokselle on mietittävä paras paikka tilassa. Henkilökohtaisesti minun on pitänyt opetella RR-lyhenteelle uusi merkitys, lähihoitaja-minälleni se merkitsi verenpainetta, mutta visualisti-minäni tulkitsee sen RYHMITÄ ja RYTMITÄ joka liittyy kokonaisuuksien luomiseen.
 
Muistiinpanoja ripustuksista. 
Voisin kirjoittaa muistiinpanojeni pohjalta vaikka kuinka näyttelyn suunnittelusta, mutta kun ei ole tarkoitus tehdä romaania tai kyllästyttää ketään kuoliaaksi, niin jätän sen tekemättä. 

<3 Kiki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti